March 17, 2014

Week 32

March 15th, 2014
How far along:
32 weeks!

Baby is the size of a:
Spaghetti Squash

Total weight gain:
I have a doctor’s appointment this week where I’ll find out!  

Maternity Clothes?
Nothing new! Feeling so lucky to have all those “new” clothes from my friend in my closet!

Stretch Marks?
No.

Sleep?
This week was rough. My backache got so bad that it woke me up for the last two nights and I couldn’t fall back asleep because I was hurting. Katie suggested I should walk around for an hour! Yeah right, that’s exactly what I want to do at 2am! Haha. But to be fair, she did rub my back in the middle of the night, when I was in pain.

Best moment of the Week:
Getting stuff done last weekend! We got our taxes done, did a giant grocery trip to stock up for the baby, FINALLY finished building our entertainment center that we bought over two months ago and Katie even did a ton of yardwork. It seemed like she was in major nesting mode, I loved it! 

Movement:
He’s having a party in there! If he’s just as active when he’s out, then we’ll be in for a wild ride! I can feel certain body parts sticking out and last night Katie carefully rested her head on my stomach and he kept kicking her in the face!

Food Cravings:
No new ones.  

Belly Button in or out:
In.   

Gender:
Sweet baby boy!

Symptoms:
Same as last week! I won’t even bore you with my whining! It could always be worse and I think I had a quite uneventful pregnancy so far, which I feel very blessed about!

Anything Making you queasy or Sick?
Luckily not! 

Have you Started to Show yet?
It’s so weird. Some people tell me I’m tiny, some tell me I look huge. As long as baby is happy and healthy (and stays put for 8 more weeks), I don’t care either way.  

What I miss:
Sleeping in (which is not possible due to backaches). Not being in pain.

What I'm looking forward to:
Our baby shower this weekend and our doctor’s appointment where we hopefully get another glimpse of baby boy!

What I'm not looking forward to:
8 more weeks of pain.  

Weekly Wisdom:
Katie just said, my weekly wisdom should be to tell her that she should sleep in the guestroom so I could have the bed to myself...ha! As nice as it sounds to have the bed by myself, the truth is, that I would miss her too much!


Wie weit:
32 Wochen!

Baby ist so gross wie ein:
Kleiner Kuerbis

Insgesamte Gewichtszunahme:
Ich habe diese Woche einen Arzttermin, wo ich es herausfinden werde.  

Umstandskleidung?
Nichts neues! Ich bin so froh, soviele “neue” Klamotten, die ich von einer Freundin geliehen bekommen habe, im Schrank zu haben.    

Schwangerschaftsstreifen?
Nein.

Schlaf?
Diese Woche war hart. Meine Rueckenschmerzen wurden so schlimm, dass ich die letzten zwei Naechte davon wach geworden bin und nicht wieder einschlafen konnte, weil es so weh tat. Katie schlug vor, dass ich fuer eine Stunde spazieren gehen sollte. Ja klar, dass ist genau das, was ich um 2 Uhr nachts machen moechte! Haha!  Aber um fair zu sein, sie hat mich mitten in der Nacht massiert, als mir der Ruecken weh tat.  

Bester Moment der Woche:
Ein paar Dinge am Wochenende erledigt zu bekommen! Wir haben unsere Steuererklaerung gemacht, einen riesen Lebensmitteleinkauf fuer die Zeit nach der Geburt gemacht, unseren Fernsehschrank fertig gestellt, welchen wir vor ueber zwei Monaten gekauft haben und Katie hat sehr viel Gartenarbeit erledigt. Es kam mir so vor, als wuerde sie sich hardcore fuer das Baby vorbereiten, ich liebe es!    

Bewegungen des Babys:
Er feiert da drin eine Party! Wenn er genauso aktiv ist, wenn er hier ist, dann haben wir eine wilde Fahrt vor uns! Ich kann mittlerweile bestimmte Koerperteile fuehlen, wenn er sie heraus drueckt und gestern abend hat Katie vorsichtig ihren Kopf auf meinen Bauch gelegt und er trat ihr ins Gesicht! :)  

Heißhunger:
Nichts neues. 

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.  

Geschlecht:
Ein Junge!

Symptome:
Genau wie letzte Woche, von daher werde ich euch nicht mit meinem Gejammer langweilen. Es koennte aber schlimmer sein und ich denke ich hatte soweit eine sehr ereignislose Schwangerschaft, von daher kann ich mich gluecklich schaetzen. 

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Zum Glueck nicht!

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Komischweise sagen mir viele Leute, dass mein Bauch total klein ist und andere Leute sagen mir, dass er riesig ist! Solange es dem Baby gut geht und er gesund ist (und fuer acht weitere Wochen in mir drin bleibt), ist es mir voellig egal, wie mein Bauch aussieht oder was Leute ueber ihn sagen!  

Was ich vermisse:
Ausschlafen (was wegen der Rueckenschmerzen nicht mehr moeglich ist) und keine Schmerzen zu haben.

Worauf ich mich freue:
Auf unsere Babyshower dieses Wochenende und auf unseren Arzttermin, wo wir hoffentlich einen kleinen Blick aufs Baby werfen koennen!   

Worauf ich mich nicht freue:
Noch acht Wochen Schmerzen zu haben. 

Wöchentliche Weisheit:
Katie meinte eben, dass meine woechentliche Weissheit sein sollte, dass ich ihr sagen sollte, im Gaestezimmer zu schlafen, damit ich das Bett fuer mich alleine haben kann...ha! So schoen, wie es auch klingen mag, das Bett fuer mich zu haben, die Wahrheit ist, dass ich sie zu sehr vermissen wuerde!     

post signature

2 comments:

  1. So sorry about your backaches, still! I can't imagine how difficult it must be to suffer for so long. :( I just started getting back aches right at the start of 36 weeks and it's brutal. Yoga helps but its still painful. I read that a chiropractor might be able to help - obviously if your doctor thinks its okay and if they're trained for pregnant ladies. But I'm not sure what can happen if the baby doesn't change from that posterior position. :/ Hope you're able to find a way to make it a little better!!

    ReplyDelete

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!