April 14, 2014

Week 36

April 12th, 2014

How far along:
36 weeks!

Baby is the size of a:
Romaine Lettuce

Total weight gain:
No idea!   

Maternity Clothes?
All the way!

Stretch Marks?
No.

Sleep?
Don’t even get me started! I’ve been completely miserable and have been so tired during the day because I don’t get any sleep at night. Better get used to it, huh?  

Best moment of the Week:
Katie’s dad brought our bassinet back, that he refinished for us. We found it at Goodwill for $5 over two years ago and it was totally beat up. He did such an awesome job and I love it! It’s still surreal to me though, that there’s a bassinet next to our bed!

Movement:
His kicks are very reassuring to me, but sometimes I wish he would take more naps, because his kicks hurt. Feels like he is running out of space in there!

Food Cravings:
Smoothies and Chocolate Milk.

Belly Button in or out:
In.

Gender:
Sweet baby boy!

Symptoms:
This week has been tough! I’ve been having intense pains on the right side of my stomach, it feels like he is trying to rip out of there. My doctor said during our last appointment that it was just stretching pains, but I wonder why it’s only on one side? Definitely going to ask about it when I see him. Still having backaches as well and nothing helps, I’m in constant pain. Bathroom breaks became more frequent, my hands and feet are still very swollen and my energy level is completely gone.

Anything Making you queasy or Sick?
Luckily not! I can’t decide what’s worse, the pain I’m having now or the nausea I battled in the first four months.

Have you Started to Show yet?
Still getting bigger!   

What I miss:
Feeling good.  

What I'm looking forward to:
Meeting our little boy soon!  

What I'm not looking forward to:
More pain and more sleepless nights.

Weekly Wisdom:
Just keep breathing.

 
























Wie weit:
36 Wochen!

Baby ist so gross wie ein:
Roemersalat

Insgesamte Gewichtszunahme:
Keine Ahnung    

Umstandskleidung?
Nichts anderes mehr!    

Schwangerschaftsstreifen?
Nein. 

Schlaf?
Fragt mich lieber nicht! Es geht mir uberhaupt nicht gut und ich bin tagsueber so muede, weil ich nachts nicht mehr schlafen kann. Ich sollte mich besser mal dran gewoehnen, nicht wahr?    

Bester Moment der Woche:
Katie’s Vater hat uns unsere Wiege zurueck gebracht, die er fuer uns gestrichen hat. Wir haben sie vor ueber zwei Jahren fuer $5 bei Goodwill gefunden und sie sah ziemlich mitgenommen aus. Er hat soviel Arbeit darein gesteckt und wir lieben sie! Es ist allerdings immer noch komisch fuer mich, dass eine Wiege neben unserem Bett steht! 

Bewegungen des Babys:
Seine Tritte sind sehr beruhigend fuer mich, aber manchmal wuenschte ich mir, dass er mal ein Nickerchen machen wuerde, denn seine Tritte tun mir weh. Es fuehlt sich so an, als haette er nicht mehr viel Platz da drinnen. 

Heißhunger:
Smoothies und Kakao.    

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.

Geschlecht:
Ein Junge!

Symptome:
Diese Woche war hart! Ich hatte intensive Schmerzen auf der rechten Seite von meinem Bauch, es fuehlt sich so an, als wuerde er meine Haut zerreissen. Unser Arzt meinte bei unserem letzten Termin, dass es nur Dehnungsschmerzen sind, aber ich frage mich, wieso ich sie dann nur auf einer Seite habe? Ich werde ihn auf jeden Fall fragen, wenn ich ihn sehe. Ich habe immer noch Rueckenschmerzen und nichts hilft, ich habe staendige Schmerzen. Ich muss nun haeufiger zur Toilette, meine Haende und Fuesse sind immer noch geschwollen und ich habe absolut keine Energie mehr.

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Zum Glueck nicht! Ich kann mich nicht entscheiden, was schlimmer ist, die Schmerzen die ich momentan habe oder die Uebelkeit, die ich in den ersten vier Monaten hatte.

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Der Bauch waechst und waechst.

Was ich vermisse:
Mich gut zu fuehlen.  

Worauf ich mich freue:
Unser Baby bald kennenzulernen!  

Worauf ich mich nicht freue:
Mehr Schmerzen und mehr schlaflose Naechte.    

Wöchentliche Weisheit:
Keep breathing!


post signature

1 comment:

  1. Romaine lettuce is about half that size here in the UK ;-)

    We're getting there...so exciting! I wonder which one of us is having our little one first, I think it might be you as you're 'smaller' so baby is running out of space quicker, but who knows. ;-)

    ReplyDelete

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!