April 20, 2014

Week 37

April 19th, 2014

How far along:
37 weeks!

Baby is the size of a:
Bunch of Swiss chard

Total weight gain:
32+ lbs   

Maternity Clothes?
Growing out of some maternity shirts!

Stretch Marks?
No.

Sleep?
Painful and non-existent.   

Best moment of the Week:
Seeing him on the ultrasound screen! The doctor estimates him to be 6lbs, 4oz right now.

Movement:
He’s been constantly kicking me in the ribs and you can see and feel him pressing out his body parts! We’ve also experienced him having hiccups a few times this week, which we’ve never felt before!

Food Cravings:
Smoothies and Chocolate Milk.

Belly Button in or out:
In.

Gender:
Sweet baby boy!

Symptoms:
Same as last week. The pain in my stomach is actually getting unbearable at times and I can’t imagine feeling this way for another three weeks. Working is getting hard, but so is standing, sitting or laying down...I’m just miserable. Our doctor still insists that it’s just a stretched muscle. 

He also told us during our last appointment that I was having contractions, which I’ve been feeling as well, but they are a walk in the park compared to the ripping/stabbing pains in my stomach. He hasn’t dropped yet and I’m not dialated either, so we’ll check on any progress with weekly appointments from now on. 

Anything Making you queasy or Sick?
No.

Have you Started to Show yet?
Still getting bigger!   

What I miss:
Not being in pain and sleep.   

What I'm looking forward to:
Meeting our little boy soon!  

What I'm not looking forward to:
More pain and more sleepless nights.

Weekly Wisdom:
One day at a time.    


Wie weit:
37 Wochen!

Baby ist so gross wie ein:
Mangold

Insgesamte Gewichtszunahme:
14,5+ kg    

Umstandskleidung?
Ein paar meiner Schwangerschaftsoberteile passen schon nicht mehr!    

Schwangerschaftsstreifen?
Nein. 

Schlaf?
Schmerzhaft und nicht existent.     

Bester Moment der Woche:
Ihn auf dem Ultraschall zu sehen. Unser Arzt schaetzt, dass er momentan etwa 2800g wiegt. 

Bewegungen des Babys:
Er tritt mich staendig in die Rippen und wir koennen sehen und fuehlen, wenn er seine Koerperteile gegen meinen Bauch drueckt! Er hatte diese Woche auch ein paar Mal Schluckauf, was wir noch nie zuvor gefühlt haben! 

Heißhunger:
Smoothies und Kakao.    

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.

Geschlecht:
Ein Junge!

Symptome:
Genau wie letzte Woche. Der Schmerz in meinem Bauch ist unerträglich und ich kann mir nicht vorstellen, dies für drei weitere Wochen auszuhalten. Arbeiten ist mittlerweile hart , aber sitzen, laufen und liegen ist genauso schlimm... mir gehts einfach nur schlecht. Unser Arzt besteht immer noch darauf, dass es nur ein gedehnter Muskel ist .
Er hat uns bei unserem letzten Termin auch gesagt, dass ich Wehen habe, die ich zwar auch fuehlen kann, aber sie sind ein Spaziergang im Park, im Vergleich zu den stechenden Schmerzen in meinem Bauch. Er liegt noch ziemlich weit oben und mein Muttermund ist auch noch geschlossen, von daher werden wir nun zu wöchentlichen Terminen wechseln.

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Nein.

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Der Bauch waechst und waechst.

Was ich vermisse:
Schlaf und keine Schmerzen zu haben.  

Worauf ich mich freue:
Unser Baby bald kennenzulernen!  

Worauf ich mich nicht freue:
Mehr Schmerzen und mehr schlaflose Naechte.    

Wöchentliche Weisheit:
Ein Tag nach dem anderen.


post signature

No comments:

Post a Comment

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!